ГО «Детектор медіа» провела дослідження «Портрет глядача українського кіно в кінотеатрі». Команда намагалася детально вивчити теперішню аудиторію кінотеатрів, аби якось компенсувати недостатню кількість знань про стан справ зараз та перспективи кіно в Україні.
Задля досягнення мети провели вони опитування населення. Його на запит організації провів Київський міжнародний інститут соціології разом із Центром «Соціальні індикатори». Загалом, немало народу зібралося для цього дослідження, тож давайте переглянемо на його результати. Якщо даних вам буде замало, то аналітичну записку ви можете завантажити за цим посиланням.
Усього опитали 2004 людини, що відвідували 26 різних кінотеатрів у чотирьох містах України. Вони там якраз дивилися українські фільми, яких загалом було 13. Отже, результати опитування наступні:
- Половина глядачів українського кіно витрачають на вітчизняні фільми в кінозалах рідше, ніж декілька разів на місяць;
- Більшість опитаних не змінили моделі відвідування кінотеатрів після введення карантину;
- За останній рік глядачі нашого кіно найчастіше переглядали картини «Захар Беркут», «Мої думки тихі», «Крути 1918». Водночас 22,8 % респондентів зізналися, що за той же час не бачили жодного вітчизняного фільму в кінотеатрі;
- Глядачі українського кіно частіше йдуть дивитися комедії. Жінки також частіше за чоловіків віддають перевагу мелодрамам, а чоловіки — байопікам;
- На час опитування найочікуванішими для глядачів проявами українського кіно були «Атлантида», «Мавка. Лісова пісня», та «Довбуш»;
- Найчастіше про вихід у прокат українського кіно люди дізнавалися від знайомих чи близьких;
- Вдалося виокремити основні фактори, якими керувалися глядачі нашого кіно під час ухвалення рішення придбати квиток: тематика фільму; опис фільму, трейлер, рейтинг фільму; наявність компанії; рекомендації друзів, знайомих, близьких, колег. Лише 5,9 % респондентів відповіли, що каст є для них одним із найбільш важливих факторів при ухваленні рішення придбати квиток на українське кіно;
- Більшість глядачів українських фільмів — люди від 18 до 44 років (гендерно — приблизно однаково), представники середнього та малого бізнесу, ті, що мають середній рівень доходу, повну вищу освіту, а вдома спілкуються як українською, так і російською мовою.