Видання Motherboard та PCMag провели розслідування. Вони з’ясували, що популярний антивірус Avast продає дані користувачів великим компаніям, накшталт, Google, Home Depot, Microsoft та Pepsi. Творці стверджують, що користувачі погоджувалися на надання доступу до інформації, хоча розслідування показало, що багато хто про це навіть не здогадувався.
Спочатку дані збирає виробник програмного забезпечення. Він передає їх дочірній компанії Jumpshot, яка і є продавцем. Іноді вартість угод ставала вищою за млн доларів.
Антивірус має доступ до великої бази. Він збирає пошукові запити у Google, розташування, історію браузера, активності в соціальних мережах, перегляди YouTube-контенту та інші речі, які можуть бути важливими для їх партнерів. Ймовірно, що дані таки є анонімними та не мають особистої інформації, однак експерти вважають, що за необхідності їх легко дістати. Це призведе до деанонімізації користувачів.
Однією з послуг компанії Jumpshot є «All Clicks Feed», яка відстежує кліки користувачів у браузерах. Motherboard і PCMag повідомляють, що цією послугою скористалася нью-йоркська маркетингова фірма Omnicom Media Group. У 2019 році вона заплатила Jumpshot понад два млн доларів за доступ до даних.
У списку клієнтів є безліч відомих компаній: Expedia, Intuit, Keurig, Condé Nast, Sephora, Loreal та багато інших. Microsoft уже заявила, що не має жодних стосунків з Jumpshot. Google поки не відповіла на запити розслідувачів.
Apple підготувала патент на комп’ютер-моноблок