Geek.Informator.ua До сайту

Чи виходитимуть ексклюзиви Xbox на PlayStation та Nintendo?

Літер буде багато, бо тема надзвичайно велика. Минуло два дні з офіційного Xbox подкасту, а також з’явилися додаткові інтерв’ю та уточнення, які є доволі важливими як для ігрової спільноти, так і для індустрії в цілому. Спочатку трохи передісторії, але якщо ви хочете дізнатися виключно основні тези із презентації Xbox  — просто проскрольте трохи вниз до цитати капслоком.

Ще 18-го січня портал The Verge опублікував матеріал, в якому зібрав до купи кілька розрізнених новин та чуток, які разом єдналися в теорію про можливість виходу деяких ігор Xbox на Playstation та Nintendo. Ось прямий переклад першого абзацу цього матеріалу, який задає тон подальшій дискусії.

Ходять чутки, що Microsoft розглядає можливість перенесення деяких ексклюзивів Xbox на платформи PlayStation та Nintendo Switch. Як повідомляється, Sea of Thieves та Hi-Fi Rush вже розглядаються як крос-платформні. 

А якщо поєднати ці чутки з нещодавніми коментарями генерального директора Microsoft Сатьї Наделли та фінансового директора Xbox Тіма Стюарта, то стає зрозуміло, що Microsoft зважує свою стратегію для Xbox після завершення угоди з Activision Blizzard.

В самій новині всі чутки описуються більш детально, але на стільки глибоко лізти в ретроспективу буде зайвим. Головне — майже з самого початку року, або ж навіть з моменту закриття угоди між Microsoft та Activision Blizzard, ця тема стала розкручуватися.

На початку лютого почали з’являтися новини про зміну підходу та стратегії Xbox щодо ексклюзивності виходу ігор їх студій. Одна за таких — знову матеріал від авторитетного порталу The Verge. Вони заявили, що доволі очікувана гра Indiana Jones and the Great Circle може вийти й на PS5. В матеріалі навіть згадувався Starfield і ще кілька великих тайтлів.

Посилалися вони на анонімне джерело, близьке до Microsoft. Ця невідома персона розказала, що Microsoft готують масштабну зміну стратегії свого ігрового бізнесу. Мовляв, в майбутньому деякі ігри, які раніше випускалися внутрішніми студіями й виключно під Xbox та ПК, можуть з’явитися і на PS5 та Nintendo.

Надалі цю тему підхопили звичайні геймери. Бо одна справа якісь чутки та спекуляції, а заява про можливу зміну цілої стратегії — це вже ого-го. І фанати Xbox-у пішли писати про своє розчарування і навіть продавати консолі. Принаймні про це писали, наприклад, Dexerto. Нижче наведені пару розгніваних твітів для загального розуміння ситуації.

В цей палкий початок лютого ігрові ЗМІ різного калібру почали обсмоктувати тему хто як міг: якісно і не дуже. До прикладу, сайт XboxEra заявив, із посиланням на свої джерела, що Starfield і навіть Halo можуть з’явитися на PS5. Туди ж долучилися портал GamesRadar і далі вже пішли нескінченні перепости одне одного.

Гуділо настільки, що сам широкий батько Філ Спенсер вийшов у Twitter (X) і чітко заявив, що вони скоро розкажуть про все-все на своєму майбутньому подкасті Xbox, який заплановано до виходу на 15-те лютого.

Анонс подкасту Xbox

Період між твітом пана Філа і фактичною презентацією можна описати як:

“Мені у вайбері кум подруги скинув інфу”.

Бо у всіх сайтів, авторитетних і не дуже, були свої “джерела інформації”. Багато ЗМІ намагалися втриматися на гайптрейні такої соковитої до кліків та переглядів новини. Однак в більшості випадків, все закінчувалося посиланням на той самий анонсований Xbox-подкаст зі словами: “будемо чекати, що нам розкажуть”.

НА ЦЬОМУ МОМЕНТІ ТІ, ХТО ПРОСКРОЛИВ РЕТРОСПЕКТИВУ, МОЖУТЬ ЧИТАТИ ДАЛІ

І ми дочекались. От тільки не подкасту, а повноцінного 20 хвилинного відео з паном Філом та його колегами в красивій зеленій студії. Можете подивитися і фул версію, якщо вам цікаво. Основні моменти внизу під відео.

Маємо наступні тези щодо ексклюзивів та стратегії Xbox:

Game Pass, як він взагалі себе почуває на зараз і коли там очікувати ігри від Activision Blizzard King:

Декілька пунктів про саму консоль Хbox і тизер чогось новенького:

А, ще коротко зачепили тему звільнень. Як зазначили журналісти з сайту Kotaku, Спенсер сказав:

Попри низку великих ігор у 2023 році, індустрія не “виросла”. Це призвело до звільнень, зокрема і в Microsoft. 

За його словами, компанії потрібно розширюватися за межі бази гравців Xbox, щоб зберегти робочі місця та “здоров’я” компанії.

Якщо ви думали, що на цьому все — передумайте. Бо після подкасту в декількох ЗМІ з’явилися інтерв’ю з Філом Спенсером, який дорозказав та допояснив те, що не встигли висвітлити у 20-ти хвилинному ролику. І там теж достатньо цікавої інфи. Вибрав основне із матеріалів сайтів The Verge та Game Life.

За словами Філа Спенсера, Microsoft не намагається втягти усіх своїх гравців у Game Pass. Їх цілком влаштовує, якщо люди грають у free-to-play ігри або купляють собі щось напряму в бібліотеку. Дядько Філ додав, що сегмент підписок зараз складає невелику долю прибутку з контенту і сервісів, і це все одно хороший бізнес.

Якщо у вас Game Pass Core — сорі, у Diablo IV ви просто так не пограєте. Це підтвердив голова відділу комунікацій Xbox Кері Перез. Він це сказав в контексті обговорення загальної кількості користувачів Game Pass. Далі цитата:

Цифра в 34 мільйони передплатників Game Pass є точною, а Diablo IV з’явиться в Xbox Game Pass 28 березня, за винятком каталогу Xbox Game Pass Core.

Широка людина висловилася і про вихід ексклюзивів інших консолей на Xbox. За приклад він взяв Helldivers 2 — ексклюзив PS5, який вийшов і на ПК. Він привітав розробників з успішним релізом і додав:

Я не знаю, кому приносить користь відсутність Helldivers 2 на Xbox.

Основною стравою тут можна назвати роздуми керівника Xbox щодо подальших планів на реліз ексклюзивів на інших платформах. Філ не став заперечувати можливість виходу інших ігор на консолях конкурентів на додачу до 4-х вже запланованих і ще раз зазначив, що цими 4 іграми точно НЕ будуть Starfield чи Indiana Jones.

Але одразу додав, що все залежить від результатів релізу цих ігор. І навіть якщо вони будуть супер успішними, не треба це сприймати як “прорив дамби” і очікувати на швидкий вихід інших ігор Xbox на PS чи Nintendo. На зараз таких планів немає.

Так само з обережністю Філ Спенсер поставився і взагалі до поняття “успішності” подібних кросплатформних релізів, адже зараз ніхто не може бути впевнений, чи відіб’ються витрати на портування і, чи знайдуть ці ігри свою аудиторію на інших консолях. Тому під час подальшого планування рішення прийматимуться окремо по кожній грі щодо виходу на PS чи Nintendo.

ОСНОВНИЙ РОЗБІР ТУТ ЗАВЕРШЕНО, АЛЕ Є ЩЕ НЕВЕЛИЧКА ПІСЛЯМОВА.

Якщо ви дочитали аж до цього моменту — моя вам шана. Цей матеріал зайняв дуже багато часу і я щиро вдячний, що ви знайшли його цікавим.

У післямову я залишив власні думки щодо оновленої стратегії Xbox. Мені здається, що дядько Філ рухається в правильному напрямку. І я б дійсно був радий побачити якісь (не всі) ексклюзиви Xbox на умовній PS5. АЛЕ з великою затримкою у часі, десь роки за 2 від основного релізу. Як Sony зараз роблять зі своїми ексклюзивами, портуючи їх на ПК.

Фінансові звіти брехати не будуть. Японці отримують прибутки від портування на ПК, бо ігри успішно продаються. У травні 2023 року президент Sony Interactive Entertainmnet Джим Раян випустив фінансову презентацію. В ній стверджується, що з 2020 року Sony заробила 365 мільйонів доларів на ПК релізах, а в 2021-2022 фінансовому році дохід компанії зріс на понад 212%.

За прогнозами аналітиків Sony, дохід від продажів ПК майже подвоїться у 2023 фінансовому році, який завершиться 31 березня 2024 року, і становитиме 450 мільйонів доларів США.

Залежно від гри доходи різняться, але в цілому ринок є прибутковим. Заробити можна. Тож чого не масштабувати ідею?

Рівень доходів від ПК релізів Sony
Кількість продажів ігор Sony на ПК

Можна навіть уявити ідеальний геймерський світ, де нема консольних війн і всі обнімаються одне з одним. Концепція приблизно така:

Але хто ми такі, щоб думати за великі компанії як їм робити свої справи. Можна лише сподіватися, що з часом так воно і буде.