7–8 грудня відбулася Games Gathering — найбільша конференція для всіх, хто створює та любить ігри. Понад 100 лекцій, 3500 учасників, 80 безплатних стендів для інді-команд — і все це в Києві, у Міжнародному Виставковому Центрі.
Проте, це не розважальний захід для ґеймерів, кіноманів та всіх поціновувачів ґік-культури. Сюди з’їжджаються представники ігрової індустрії аби налагодити бізнес-контакти, зустрітися з колегами та просто потеревенити на актуальні теми.
Росте український ґеймдев — ростуть і конференції
Якщо ви гадаєте, що ігри створюють виключно закордоном — це не так. Український IT-сектор поступово зростає і вже становить 4% ВВП. Минулого року Україна зайняла 46-е місце в рейтингу найприбутковіших країн ігрової індустрії, а кількість компаній та студій-розробників перевалила за 100!
Разом з індустрією зростає й кількість конференцій, мітапів та різного роду розважальних заходів. Відтак Games Gathering вперше відбувся ще у 2015 році й зібрав скромні 700+ відвідувачів. Уже цього року кількість гостей перевалила за 3500.
Український ґеймдев активно розвивається й подібні конференції це ще й можливість для інді-розробників показати свій продукт та знайти колег, видавців чи майбутніх потенційних гравців.
Не вірите? — окей, ось вам підтвердження:
Пруф 1: Нові і старі зірки
У цьому році на конференції були стенди понад 50-ти компаній, найбільший із них займав площу 81 кв. м. Він належав компанії AB Games, яка розробляє «Hidden City» — успішний проєкт у жанрі f2p HOPA, з 50 мільйонною аудиторією. Компанію створив Антон Большаков, колишній розробник всесвітньо відомих «Казаків» та «S.T.A.L.K.E.R.».
До речі про S.T.A.L.K.E.R. 2. GSC Game World мали окремий стенд і в нас була надія довідатися хоча б якісь подробиці про гру. Розмова як із розробниками, так і з PR-менеджером GSC Захаром Бочаровим не дуже клеїлася. Не в тому сенсі, що вони взагалі не йдуть на контакт. Навпаки, усі усміхаються, спілкуються з фанатами та розказують трохи про саму студію.
Складність була саме зі S.T.A.L.K.E.R. 2. Нікому, ніхто й нічого не може говорити. Певно, навіть думати про це заборонено. Колегам з інших видань вдалося дізнатися трохи деталей, ми їх уже зібрали в одному матеріалі.
Окрім GSC Game World були і Ubisoft, Wargaming, Plarium, Playrix, Payoneer, Murka, Huawei, Nintendo, G5 Games і далі ми не будемо продовжувати список, бо нам ліньки стільки писати. Хіба що ще раз всіх згадаємо наприкінці тексту.
Пруф 2: Ґейміфікація рулить
Надзвичайно багато українського продукту. Інді-розробники, аутсорс-студії та великі компанії, що базуються в Україні — усі шукають спеціалістів різних напрямів та кваліфікації. І це не залежить від масштабності стенду: люди потрібні всім.
До речі, залучення до виставкових зон уже давно не використовує метод «роздачі макулатури» (хоча без неї ніяк). Усюди QR-коди, активності, конкурси та навіть повноцінні квести. Хоча тільки 3–5 років тому розповідь про компанію нагадувала таку сцену:
*Стукіт у двері*
- Хто там?
- Доброго вечора, ми з компанії (підставте назву). Хочемо вам розповісти про наш супер-крутий пилосмок із технологією…
- Дякую, я зрозумів, нам такого не треба.
- Але ж ви тільки послухайте, ним користуються вже 100К людей, він номінований на купу нагород як найкращий пилосмок. А ще ви можете долучитися до нашої команди…
- Та годі вже, не треба. Йдіть звідси!
- Ми вам залишимо анкету зворотного зв’язку у вашій поштовій скринці!
- Та йдіть уже…
Тепер же все кардинально змінилося. На кожному стенді працювала команда ейчарів та рекрутерів, яка через квести та ігри розповідала про компанію. Наприклад, на стенді Plarium пропонували зробити фото з персонажем гри RAID: Shadow Legends та відповісти на прості питання в чат-боті в Телеграмі.
На стенді AB Games можна було взяти участь у міні- та глобальному квестах і отримати різноманітні призи, від пляшечок для води до ігрових навушників. Для великого квесту треба було зібрати команду з 5 людей, та пройти 10 завдань. І знаєте що? — свої сили спробували 57 команд, а це 285 людей. У міні-квестах узяли участь 378 учасників.
Wargaming зробили музей «оперативної пам’яті», Playrix пропонували пройти тест та дізнатися цікаві факти про компанію. Moom Active взагалі давали постріляти! Хіба що з іграшкового пістолета… безпека і все таке, самі розумієте.
Тобто зараз рулять інтерактиви! Тільки от ми нічого не виграли. А редактор хотів нову консоль…
Пруф 3: інді-спільнота
80 безплатних зон для інді-розробників. Уявіть собі реальний базар з кіосками, але в мініатюрі, де кіоски – це стенди. Купа людей, усюди черги і взагалі не зрозуміло, що коїться навколо. Фотографії встигли зробити зранку, коли натовпу ще не було 🙂
Так, це не повноцінні ігрові стенди. Зазвичай одну гру могли роздивлятися не більше 3-х людей (було замало місця). Та це аж ніяк не заважало отримати задоволення від нових проєктів.
Аби ви розуміли, ми навіть не змогли дістатися й половини стендів. Через плече змогли підгледіти, але власними руками протестували лише середньовічну RPG (cуміш For Honor та Chievalry) і проєкт про невідому істоту, що подорожує та досліджує навколишній світ.
Повноцінно оцінити ігри ще не можна, бо головна фраза усіх розробників у зоні інді: «Це лише альфа\бета версії, тож є ще деякі баги». Іноді їх дійсно було багато, про що ми одразу повідомляли творців. Проте деякі ігри вже цілком готові до релізу.
Не можна забути і про Indie Blast. Якщо простою мовою — це конкурс серед інді розробників, які отримали свої стенди на виставці. Серед призів усілякі ніштяки від спонсорів Games Gathering, на кшталт відеокарт, ноутбуків чи квитків на більш відомі Indie-конференції. В журі: директори, засновники та голови відділів компаній ACHIEVERS HUB, Pixonic, 1C Publishing EU, MURKA, WhisperGames, тощо.
В цьому році в Indie Blast взяли участь 75 команд з різних країн. Перелік переможців у різних номінаціях виглядає таким чином:
- Краща гра на Unreal Engine 4 — Strategic Mind: The Pacific;
- Кращий геймплей — The Farlanders;
- Кращий арт і Краща гра на PC — 1917.
Ну і як воно загалом?
Головна думка, яку доносить Games Gathering виглядає приблизно так: існують не тільки EA, Bethesda, Ubisoft, Nintendo, тощо. Український ґеймдев — це тиха, скромна, іноді непомітна, але не менш потужна машина.
Готові до переліку студій? — тримайте: AB Games, G5 Entertainment, Games Academy, GSC Game World, Kefir, MoonActive, Murka, Plarium, Playgendary, Playrix, Playtika, Vostok Games та WhaleApp. Також офіси в Україні мають ironSource, Frag Lab studio, Huawei, Payoneer, Qubit AG, Red Beat, Snap Inc., Subshade, Ubisoft, Wacom, Wargaming, і ми знаємо, що ви вже до кінця абзацу не прочитали 🙂
Мобільні ігри наших розробників стають бестселлерами в AppStore та Play Market. Українські підрозділи іменитих студій долучаються до ААА-проєктів. Кількість розробників ентузіастів або інді-команд взагалі неможливо підрахувати.
Якщо підбивати підсумки: український ґеймдев розвивається. Фраза про «раніше трава була зеленіша» працює навпаки — скоро в Україні вже буде непахане поле.
Games Gathering, зі свого боку, підтвердила звання найбільшої в східній Європі В2В-конференції, присвяченій розробці ігор та створенню якісного ігрового контенту. Якщо ви вже жалієтеся, що не змогли відвідати GG — не біда. Уже за рік, у грудні 2020 ви знову матимете таку можливість.
За фотографії cлід подякувати Facebook-спільнотам Games Gathering та AB Games.
«Ребус батону» зі S.T.A.L.K.E.R. 2 розгадано