Geek.Informator.ua До сайту

«Можливо, велика перерва між частинами Half-Life трапилася тому, що ми тупі», — Ґейб Ньюелл

Ґейб Ньюелл

Нещодавно Ґейб Ньюелл разом із ґеймдизайнером Half-Life: Alyx Робіном Волкером дали інтерв’ю виданню IGN. Більшу частину часу розмовляли саме про цей проєкт, але мова зайшла і про інші аспекти роботи Valve.

Почнемо із самого початку. Сам Ґейб зараз усе ще приймає участь у діяльності компанії. Мова йде не тільки про якісь керівницькі обов’язки, а і про так звані «неочевидні питанні». Як пояснив сам Ньюелл, це деякі питання, що стосуються Steam, ігор компанії та комунікації з аудиторією.

Я продовжую цим займатися, тому що нам шалено подобається працювати один з одним. Сидіти на зустрічах і вирішувати питання з такими людьми, як Робін, Джон Кук, icefrog — просто кайф. Це як грати в ігри, але на стероїдах.

Ґейб Ньюелл

Окремо він зазначив, що частина його уваги зосереджена на дослідженні нейрокомп’ютерних технологій. Співзасновник Valve витрачає на це час, коли не має більш важливих справ у компанії.

Ми куди ближче до «Матриці», ніж ви думаєте. Це буде не та «Матриця», яку ви бачили в кіно — адже там упустили цікаві технічні аспекти і всю дивність того, як буде виглядати світ із нейрокомп’ютерним інтерфейсом. […]

Наприклад, ви знали, що здійснити передачу сигналів до моторної кори куди простіше, ніж змусити людину відчути холод? Ви б про це не здогадалися, як і я колись, поки не почав цим займатися.

Ґейб Ньюелл

Зараз Valve, як і раніше, є приватною компанією. Керівництво хоче бачити якомога менше посередників між ним та споживачами. Через це Valve вимушена самостійно фінансувати всі свої проєкти. Ґейб каже, що заохочення сторонніх інвесторів дає їм можливість впливати на проєкти. Це може в підсумку призвести до поганих наслідків. Також він додав, що разом з іншими засновниками має чітке розуміння того, що саме потрібно робити.

Мова потім зайшла за купівлю Campo Santo, що створила Firewatch. Ньюелл та Волкер кажуть, справа тут була не в прибутку чи отриманні якоїсь особистої вигоди. Уся причина в тому, що керівництву подобалося, як мислили в студії.

Firewatch

Співробітники Campo Santo приєдналися й до розробки Half-Life: Alyx. Завдяки їм гру вдалося значно покращити, додавши до неї «новий підхід». Ґеймдизайнер гри обіцяє в ній значно більше історій, ніж у попередніх частинах.

Далі розмова перейшла до нового покоління консолей. Ґейб каже, що тепер працювати з ними буде значно простіше, адже в розпорядженні розробників куди більше ресурсів.

На підтримку консолей, ПК або телефонів раніше витрачалося куди більше бюджету для розробки, і це впливало на прийняття рішень про те, куди індустрія буде колективно інвестувати. Зараз це вже не так важливо.

Ґейб Ньюелл

Коли бесіда набула більш вільного тону, запитали в співзасновника Valve і про його улюблені ігри з останніх релізів. Йому сподобалися Orwell та Slay the Spire, але зізнався, що кожного дня грає в DOTA 2. Обрати свою улюблену частину Half-Life він відмовився.

Моя улюблена Half-Life — це Portal 2. Просто над нею я працював менше, ніж над Half-Life. […] Коли люди запитують мене про такі речі, я згадую не готові продукти, а набір із втрачених можливостей. Це як на смертному одрі: «Чорт, якби в нас були ще півроку…».

Тому мені подобається Portal 2 — я брав менше участі в її створенні. «Ого, це крута гра, хороша робота, хлопці!» (показує великий палець).

Ґейб Ньюелл

Наостанок він трохи розповів про плани на Half-Life. Також озвучив і деякі «можливі причини того, чому ж Alyx не вийшла раніше.

Ігри Half-Life повинні були вирішувати цікаві завдання, а Alyx — це набір цікавих завдань і їх рішень. Може, велика перерва і трапилася тому, що ми тупі — але ми не випускаємо [нові] частини Half-Life лише для того, щоби підвищити цифри у квартальному звіті.

Ґейб Ньюелл

Оскільки ринок VR зараз доволі обмежений, Valve чекає, поки фанати, критики та інші розробники скажуть своє слово щодо Alyx. Після цього компанія вирішить, що робити із серією далі.