Цей матеріал є перекладом статті журналіста та кінокритика Піта Хаммонда, який пише для видання Deadline. Він доволі відома особа у сфері кіно. Актори та режисери спілкуються з ним як із давнім знайомим та товаришем, що дає йому можливість висвітлювати події індустрії “з середини”, передавати живі емоції та ділитися дійсно цікавими подробицями.
Він був присутній у театрі Dolby, де проходила церемонія вручення премії Оскар 2024, а також на різних афтепаті, і особисто спілкувався із номінантами, переможцями, та гостями премії. Про емоції від перемоги, майбутні плани акторів та режисерів, а також цікаві інсайди з індустрії — далі в матеріалі, що є дослівним перекладом статті Піта Хаммонда, яку він написав у стилі власного блогу.
…
Коли я наздогнав його разом дружиною Еммою Томас на Балу губернаторів після отримання семи Оскарів за фільм “Оппенгеймер”, Крістофер Нолан відчув явне полегшення. “Я сьогодні щиро нервував, — сказав він мені. Навіть після всіх нагороджень, які ми відвідали цього року, ця церемонія вручення Оскара була зовсім іншою”.
Зрештою, йому справді не було про що хвилюватися. Усі експерти, які пророкували успіх блокбастера Universal про людину, яка створила атомну бомбу, мали рацію. Але колега Нолана, продюсер-ветеран Чак Ровен, все ж хвилювався за долю фільму, який очолив аж 13 номінацій. Саме він приніс режисеру книгу-біографію науковця, за якою і була знята стрічка.
“Хвилювалися через те, що вже минуло 95 хвилин церемонії й фільм не отримав жодної нагороди, тоді як інший претендент, “Бідолашні створіння”, вже здобув три перемоги, і всі в категоріях, де “Оппенгеймер” також був номінований?”, — запитав я Чака під час зустрічі, коли наздогнав його на великій афтепаті Soho House Universal. Ровен відповів, що дійсно хвилювався через це, хоча не мав би. Просто Академія побудувала презентацію так, що визначення переможців у номінаціях виробництво, дизайн костюмів і грим тощо були винесені в першу половину церемонії.
“Ну що, тепер ти зможеш трохи відпочити?” запитав мене Нолан. Я відповів, що не зовсім. Своєю чергою Нолан сказав, що принаймні зараз у нього є трохи вільного часу. Сезони нагороджень — це весело, але вони можуть бути виснажливими, і цей сезон почався для нього ще у квітні 2023-го, коли він відкривав презентацію Universal на CinemaCon.
Крістофер був надзвичайно радий отримати свій режисерський Оскар від одного зі своїх кумирів — Стівена Спілберга. Також режисер поділився досить кумедною історією про вбрання, в якому його син прийшов на церемонію вручення Оскара. Це був костюм, що дістався йому від батька, і, мабуть, його не носили вже 22 роки, оскільки у внутрішній кишені все ще зберігалися два квитки на прем’єру фільму Нолана “Безсоння” 2002 року. Коли я попросив їх позувати з квитками, поки я робив знімок, я також звернув увагу на те, що костюм ніколи не був у хімчистці. Головні лауреати “Оскара” — вони такі ж самі, як і ми з вами.
Серед інших представників “Оппенгеймера”, які святкували на вечірці в Universal, був переможець у номінації “Найкраща чоловіча роль другого плану” Роберт Дауні-молодший, який стояв у черзі в коридорі в Сохо, чекаючи, щоб потрапити в садову кімнату разом з іншими учасниками святкування. Коли я запитав, чи був виграш Оскара таким, як він очікував, він відповів, що дуже щасливий. Я також похвалив його за ще одну чудову промову.
Біля бару сидів керівник відділу маркетингу Universal Майкл Мозес. У понеділок він вирушає на SXSW (фестиваль інтерактивних розваг та кіно в Остіні, Техас) з двома фільмами, серед яких “Каскадер”. Мозес сподівається, що студія знову матиме справу з Ноланом, і, безумовно, голова правління Донна Ленглі налагодила міцні стосунки з режисером після того, як він приніс їй цей “не дуже перспективний” матеріал для фільму, що в результаті зібрав майже мільярд доларів касових зборів.
Протягом останніх кількох днів мене запитували, чи можу я сказати, що може стати найбільшою несподіванкою на Оскарі, і я завжди відповідав: “Єдиною несподіванкою для мене було б, якби несподіванка взагалі була”. Зважаючи на всі попередні перемоги “Оппенгеймера” на інших церемоніях нагородження, мало хто сумнівався, що цей фільм стане головним переможцем.
Я також був упевнений, що володарка “Золотого глобуса”, нагороди “Critics Choice” і BAFTA Емма Стоун отримає свій другий Оскар за найкращу жіночу роль у фільмі “Бідолашні створіння”, який став другим найбільшим переможцем вечора з чотирма нагородами загалом.
Це попри історичну перемогу Лілі Ґледстоун на Премії Гільдії кіноакторів за фільм “Вбивці квіткової повні”. Цей фільм отримав 0 з 10 на Оскарі, що, на жаль, є відображенням такого ж ігнорування, якого зазнав Мартін Скорсезе з фільмами “Ірландець” та “Банди Нью-Йорка” на попередніх Оскарах, кожен з яких також отримав 0 з 10 у відповідні роки.
Коли до театру Dolby зайшов сценарист “Американського чтива” Корд Джефферсон, я сказав йому, що, на мою думку, у нього буде дуже гарний вечір. Вже коли я наздогнав його на балу, він тримав у руках свій Оскар за “Найкращий адаптований сценарій” і сказав, що він у захваті від перемоги. На додачу він ще подякував журналістам за підтримку.
Прогулюючись по Балу губернаторів, Грета Гервіг, режисерка фільму “Барбі”, сказала мені, що дивитися і навіть підспівувати в залі Райну Ґослінґу, який виконував пісню “I’m Just Ken” (теж мала номінацію), було для неї чи не найкращим моментом у всьому кінотеатральному сезоні.
За своєю грандіозністю виступ Раяна не поступається жодному іншому номеру, що був представлений на Оскарі. До речі, фільм “Барбі”, який був надзвичайно популярним у цьому році, отримав лише один Оскар — за найкращу пісню Біллі Айліш “What Was I Made For?”, але режисерка картини виглядала такою ж енергійною, як і кожен з переможців у залі. Це була третя сольна режисерська робота Грети Гервіг і третій фільм, який отримав номінацію на “Оскар”. Зовсім непогано.
Коли дивишся на сезон в цілому, і на абсолютно дивовижну якість 10 номінантів на “Найкращий фільм”, то розумієш, що це був дійсно дуже вдалий рік. Глядачі в театрі Dolby, безумовно, були щасливі бути там після важких років пандемії та страйків. Це шоу мало встановити рекорд за кількістю оплесків стоячи.
Новий голова кінопідрозділу Disney Девід Грінбаум, сказав мені, що він схвильований майбутнім компанії. “Ми зніматимемо як великі картини, так і інші, але основна увага буде приділятися якості”, — сказав він, святкуючи успіх фільму “Бідолашні створіння”, створеного під його керівництвом.
На Балу губернаторів також був присутній ще один важливий член сім’ї Disney, а саме Джиммі Кіммел з ABC, який, звичайно ж, був ведучим церемонії вручення “Оскарів” цього року. Вчетверте. Коли кілька тижнів тому я брав інтерв’ю у Кіммела то запитав, чи не збирається він уникати політичного гумору, особливо жартів про Дональда Трампа. Він відповів, що відчуває, що матеріал має бути про кіно, і що це має бути щось таке, перед чим він просто не зможе встояти.
Що ж, він, безумовно, не зміг встояти, коли наприкінці шоу з’явився пост у соціальній мережі Trump Truth Social, який критикував Кіммела. Схоже, що колишній президент дивився і розгромив виступ ведучого. Виконавчий продюсер (і дружина Кіммела) Моллі МакНірні сказала мені, що порадила йому просто проігнорувати це. Але Кіммелу повідомили, що шоу не вистачає 2,5 хвилини — дуже незвична ситуація для Оскара, особливо із запізнілим початком — тому він вирішив піти на це, прочитавши всю тираду, а потім прокоментував: “Я щасливий, що він дивиться шоу, але чи не закінчився його тюремний термін?”
Загалом я вважаю, принаймні зсередини кінотеатру Dolby, що це було освіжаюче оскарівське шоу, сповнене гарних моментів і потужних промов. Це також довело, що оригінальні фільми та ідеї панують, принаймні цього року, і Академія це визнала.
Для мене це було як останній день у школі. На цій хвилі ти проводиш багато часу з тими, хто полює за Оскаром, і трохи сумно усвідомлювати, що це був кінець і скоро все почнеться знову, але вже з абсолютно новим складом персонажів, які проведуть нас через наступний виснажливий кінотеатральний сезон.