Однією з головних особливостей нової PlayStation 5 називають SSD. Системний архітектор Sony Марк Серні стверджував, що він зможе в рази пришвидшити роботи ігор на консолі. Технічний директор компанії Remedy Entertainment Міка Вехкала під час інтерв’ю для PlayStation Official Magazine стверджував, що все буде не так просто.
За його словами, нові можливості PS5 дадуть простір для фантазії багатьох розробників. Саме в цьому полягає й основна проблема збільшення швидкості завантажень. Ігри на нове покоління консолей використовуватимуть значно більше даних, що призведе до ще більших навантажень на систему, ніж є зараз.
Вехкала навів досить простий приклад: розробники можуть використовувати нові можливості консолі для створення ігор із більш деталізованим оточенням. Не дивлячись на те, що сама приставка буде значно «сильнішою» за свого попередника, але швидкість її може залишитися такою ж самою через перевантаження системи іншими деталями.
Голова відділу комунікації Remedy Томас Пуха додав, що розробникам ігор доведеться робити вибір між швидкістю завантаження їхніх ігор та деталізацією, фізикою чи штучним інтелектом. У будь-якому випадку, навіть якщо швидкість ігор не зміниться, то значно покращиться її візуальна складова.