Кіно, технології, ігри та інше у нашому телеграм каналі. Приєднуйся зараз

Українську студію, яка подарувала нам купу класних ігор про Шерлока Голмса, намагався «кинути» видавець

Після випуску нової The Sinking City видавець спробував привласнити її собі, забрати гроші з її продажів та «вкрасти» партнерів студії.

The Sinking City

Українська студія з розробки ігор Frogwares повідомила про спробу «кинути» її видавцем — французькою компанією Nacon (колишня BigBen Interactive). Зараз наші розробники звинувачують її в заборгованості на суму більше, ніж мільйон євро. Проте, це навіть не найгірше: через усе, що витворяв видавець авторам ігор довелося взагалі прибрати The Sinking City з більшості платформ.

Ситуацію висвітлило видання Kwatch. За даними представників Frogwares, почалося все у 2017-му році, коли студія підписала угоду з Nacon. За умовами остання мала розповсюджувати The Sinking City в PlayStation Store, Microsoft Store, Steam і Epic Games Store. Видавець забов’язувався платити частку з продажів та успішно завершені етапи розробки. Проте, за словами представників Frogwares, щось у французької компанії не склалося з виконанням умов. Тут можна скласти цілий список:

The Sinking City: дата релиза, системные требования и другое

  • Під час розробки видавець постійно затримував виплати в середньому на 40 діб.
  • Nacon вимагала в української студії вихідний код The ​​Sinking City для однієї зі своїх студій. Справа в тому, що вона якраз розробляла конкуруючий проєкт, а передача вихідного коду могла б похоронити навіть надію на конкуренцію.
  • Коли в передачі прав було відмовлено, Nacon взагалі не виплачувала гроші чотири місяці. Якби не угода з Epic Games Store, то українська студія могла б уже припинити своє існування.
  • Коли у 2019-му нарешті вийшла The ​​Sinking City, видавець раптом відкликав схвалення попередніх етапів розробки і відмовився платити частку з продажів.
  • У серпні 2019-го українцям ця фігня набридла, і вони подали позов до суду на видавця. Тоді Nacon «прокинулася», і почала надсилати звіти про продажі. Проте й тут не обійшлося без підстави: документи були неповними, і студія не могла порахувати кількість проданих копій і, відповідно, свою частку.
  • Nacon заявила, що одна з платформ не виплачує гроші за продажі. Цікаво, що така ситуація в згаданої платформи виникла виключно з цим видавцем.
  • Далі — більше: видавець на тиху прибрав логотипи Frogwares з обкладинок гри та інших матеріалів за нею. Себе він вказав правовласником, а десь там у документах згадав розробників як проміжних «технічних партнерів».
  • Nacon викупила домени на ігри про Шерлока Голмса та, звичайно, The Sinking City. Як не важко здогадатися, то реальних власників цих ігор ніхто про це не повідомив.
  • Потім видавець взагалі випустив настільну гру за The Sinking City, і знову без відома Frogwares.
  • Далі французька компанія вирішила грати «по-крупному», і вказала себе повноцінним правовласником відеогри The Sinking City під час виходу на біржу та у фінансових звітах.

The Sinking City получил новый трейлер и дату релиза | Пикабу

Якщо в процесі цього чтива ви задумалися, «а чого ж українська студія не розірвала до біса угоду з такими поганцями?», то тут усе доволі просто. По-перше, не так уже і легко знайти видавця для студії зі створення ігор, особливо українській. Спочатку намагалися врегулювати ситуацію.

По-друге, угоду таки спробували розірвати. Frogwares хотіла це зробити у квітні 2020-го року. Проте, тут втрутився відомий нам усім коронавірус. У Франції діяв надзвичайний стан, а тому компанії цієї країни не могли нормально функціонувати.

«Здихатися» такого видавця вдалося тільки в липні цього року. Проте, Nacon встигла наробити чимало шкоди: партнери тепер не можуть вести перемови, бо не знають точно, кому належить гра. Для того, аби щось із цим зробити, та не дати французькій компанії привласнювати прибуток, українцям довелося взагалі прибрати The Sinking City з усіх платформ, де немає прямого контракту. Тепер знайти гру можна тільки на сайті Frogwares, в Origin, Gamesplanet або Nintendo eShop.

У підсумку така співпраця закінчилася для української студії лише проблемами. Frogwares підрахувала, що видавець винен їй більше одного мільйону євро. Тепер скажіть, як розвивати український ґеймдев, якщо така фігня відбувається? Звичайно, так не всюди, але Frogwares уже не перший раз страждає від дій таких компаній. Попередній їхній «партнер», компанія Focus Home Interactive, також намагалася привласнити сторінки ігор у магазині після закінчення контракту щодо розповсюдження цих тайтлів. Саме з цієї причини декілька ігор про Шерлока Голмса взагалі зникли з продажу.

Секрет успеха игр Sherlock Holmes от Frogwares