Жодної різниці, для чого ви створили власний канал у Telegram. За умови, якщо контент дійсно унікальний та якісний, зараз популярність може набрати абсолютно будь-що. Аби Вам було легше розкрутити канал та набрати нових підписників, ми поговорили із кількома адміністраторами українських Telegram-каналів
Маємо зазначити, що єдиної стратегії розвитку каналів не існує. Кожен із наших колег-адміністраторів має власну думку, а ви вже самі вирішуєте, який метод спробувати та чиїх порад дослухатися. Ось перелік Telegram-каналів, які погодилися нам допомогти із матеріалом, за що ми їм щиро дякуємо.
- Місто Кия;
- Мовний трибунал;
- Робота Львів | Чат;
- Geek TOP;
- the old chest;
- Робота Львів;
- Куди піти? Львів;
- Куди піти? Київ;
- Українська Музика ;
- Місто Кия;
- RANDOMFILM| фільми UA;
- DIGITAL SQUAD.
Усі коментарі адміністраторів ми впишемо в текст. У цьому матеріалі ми детально опишемо кожну дрібницю в просуванні каналу, розкажемо про різні метрики та спробуємо відповісти на головне питання: як створити й розвивати власний канал у Telegram.
Не будемо гаяти час і розказувати, які кнопки натиснути, аби створити канал, або ж як його візуально оформити. Одразу до головного — як його розвивати.
Перший, але очевидний крок — додайте знайомих зі списку контактів
Проте не треба підписувати всіх підряд, каже Дмитро Яременко, адмін каналу Digital Squad. Краще оберіть півсотні знайомих, яким дійсно буде цікаво читати ваш канал. Вони й будуть вашою першою аудиторією. Просто додавати людей «для галочки» — погана ідея. Але якщо ви все ж бажаєте більше цифр, ніж якості, то додавайте на здоров’я.
ВИДИ РЕКЛАМИ. Взаємопіар
Наразі це найлегший спосіб набрати стартову кількість читачів. Він не вимагає витрат додаткових коштів, але з власного досвіду скажемо — його ефективність мінімальна на початкових етапах. На взаємопіар погоджуються канали, які мають приблизно таку ж кількість підписників.
Тобто, якщо у вас канал на 200 людей (яких ви одразу додали зі списку своїх контактів), то і ВП (взаємний піар) у вас буде з каналами на +\- 500 підписників. Для старту — непоганий варіант. Ми так змогли дорости десь до 350–400 підписників. Можна й далі потроху збільшувати аудиторію, брати участь у ВП постійно, але це буде довгий шлях до першої тисячі фоловерів.
Нашу теорію підтверджує і власник каналу Random Film, який має 45 000 підписників.
Взаємопіар — не потребує оплати, але доволі тривалий період розкрутки каналу. Розраховувати суто на нього теж не варто. Тому краще поєднувати його з іншими методами розвитку.
ВИДИ РЕКЛАМИ. Розміщення рекламних постів у інших Telegram-каналах
Зараз Telegram не має офіційної єдиної бази каналів чи будь-яких сервісів для купівлі рекламних розміщень. Однак, є декілька сторонніх сервісів-каталогів, куди адміністратори власноруч додають канали за тематиками:
- TeleMetr — платний сервіс, який дає найбільш детальну статистику Telegram-каналів. Там можна навіть відслідкувати успішність рекламної кампанії в конкретному каналі. Окрім цього у Telemetr є розширена статистика за показниками підписок, переглядів постів, ERR та інших.
- TGStat — безплатний каталог каналів, де також можна переглянути усю необхідну статистику. Тут надається менше безплатних даних, але їх вдосталь для аналітики каналу. На жаль, проаналізувати ефективність рекламної кампанії тут не можна.
- TOKAR.ua — також безплатний каталог каналів із необхідною статистикою.
- Resource Net — новостворена рекламна біржа українських Telegram-каналів. Усі статистичні дані вона підтягує з TGStat, але сам сервіс більше призначений на замовлення реклами. Кожен канал ставить ціну та умови розміщення. Можна збирати канали у ВП, підбірки тощо.
Ці сервіси допоможуть вам знайти канали, схожі за вашою тематикою. Рекламувати літературний блог на каналі чорних новин та жовтих ЗМІ — така собі ідея. Ви маєте знати свою потенційну аудиторію та шукати її в суміжних темах. Відповідно до цього треба обирати й дотичні за тематикою канали.
Перед замовленням прямої реклами, завжди аналізуйте канал за всіма можливими параметрами на тому ж TGStat чи Telemetr.
Ніхто не може бути впевнений, чи всі підписники каналу реальні, або є частка ботів. Також загалом активність аудиторії можна визначити за декількома факторами:
- показником ERR (співвідношення кількості переглядів посту до кількості підписників);
- збільшення перегляду одного посту відповідно до часу;
- збільшення чи зменшення кількості підписників на каналі.
Андрій Самошин, адмін каналу «Місто Кия», радить детально аналізувати розвиток каналу. Якщо спостерігається ріст каналу, то необхідно спробувати відслідкувати й ріст переглядів. Якщо такого нема, то це перший дзвіночок, що це ботовод.
Також у вищезазначених сервісах можна дивитись статистику за переглядами на кожному пості. Якщо там великий скачок і потім нічого, то скоріш за все, ці перегляди просто накрутили. Повинен бути пік, а потім спад. Але не одразу нуль.
Також доволі важливим моментом є відсоток ERR (співвідношення кількості переглядів посту до кількості підписників). Тут уже думки трохи різняться у всіх адмінів.
Я вважаю за норму для реклами показник ERR у 30%+. З нами солідарні як адмін каналу «Random Film», так і канал Digital Squad. У цей же час, канал «Місто Кия» вважає за норму показник у 60% для каналів, які менше 5 000 підписників. Якщо ви трохи заплуталися, яка ж тоді норма для показника ERR, я трохи поясню на прикладі Geek.Informator.
У нас канал про ігри, кіно, комікси, технології та усю супутню індустрію. Ми публікуємо заголовки та підзаголовки до цікавих новин, а далі — посилання на наш сайт, де ви зможете прочитати подробиці.
Ситуація: на нас підписався умовний ґеймер, який заходить у канал тільки тоді, коли бачить гештег «ігри». У цей же час умовний кіноман читає тільки про кіно та серіали. Тобто реальні підписники просто не читають те, що їм не цікаво. Є й такі, хто читає абсолютно всі новини.
Саме через те, що в нас максимально широка аудиторія й орієнтованість на короткий текст із посиланнями, ми маємо свій ERR в межах 25–35 % залежно від новин індустрії (чим вони цікавіші, тим нас більше читають).
Однак якщо у вас канал із чітко визначеною аудиторією, якій буде цікавий абсолютно весь ваш контент, ERR має бути вищим. Сталої норми тут немає. Той же канал Дмитра Дубілета (там сидять виключно ті, кому цікава його діяльність) має ERR 95 %. Канал, на секундочку, уже скоро набере 100 000 фоловерів. Та це більше виняток із правил. Зазвичай високий ERR — це понад 50 %.
Загальна логіка з показником ERR — надзвичайно проста.
- Чим більше — тим краще;
- Нижче 20% — уже тривожний дзвіночок;
- Чим ширша аудиторія каналу — тим менше ERR і навпаки;
- Обережно з надто високим ERR у каналах, які не є вузькопрофільними.
Скільки коштує один підписник в Telegram?
Ми замовляли декілька рекламних кампаній у каналах зі схожими тематиками й отримали відповідні результати:
- загальнонаціональні новини — 6–12 грн за підписника;
- регіональні новини — 8–15 грн за підписника;
- канали про кіно та серіали —10–25 грн за підписника.
На жаль, більш точної цифри ми надати не можемо, оскільки результативність реклами була надто нестабільною. В одному каналі реклама зайшла круто й було 6 грн за підписника. Потім пішли в другий із такою ж тематикою — отримали ледь не 15 грн. Занадто багато змінних даних, аби можна було вивести якусь середню арифметичну.
У наших колег ситуація трохи краща. Дмитро Яременко каже, що коли лише починав розвивати канал, ціна була іноді й по 15 грн за підписника. Коли вже зрозумів, як усе в Telegram працює, й почав аналізувати інші канали для розміщення реклами, ціна за підписника закріпилася на рівні 3–4 гривні. Ціна в 2–3 гривень за фоловера тримається й під час рекламних кампаній каналу «Місто Кия».
На основі даних анкети, яку заповнили більше 15 каналів, маємо такі показники ціни за рекламу:
У каналах СХОЖОЇ тематики
У каналах ВІДДАЛЕНО-СХОЖОЇ тематики
У каналах ЗОВСІМ ІНШОЇ тематики
Розраховуйте також і на те, що чим більше у вас вимог до потенційного читача, тим дорожче він коштуватиме. Це як із таргетинговою рекламою: чим більше ви ставите усіляких фільтрів — тим дорожчою буде ціна. Наша тематика (кіно, серіали, відеоігри) не така популярна, як всеукраїнські новини. Тож і кожен фоловер нам коштував дорожче.
До того ж, немає чіткої ринкової ціни на розміщення реклами в інших каналах. Тільки умовно можна сказати, що в каналі на 10 000 читачів реклама коштуватиме близько 400 грн (ми замовляли за такий прайс). Однак ця цифра не є фіксованою, і коли ми прийшли на канал із 45 000 підписників, ціна за пост була 2 500 грн.
Реклама через Facebook та Instagram
Через рекламний кабінет Facebook ви робите рекламну кампанію за переходами на сайт. Посилання ж ставите на свій відкритий чи закритий канал. Geek.Informator ми зробили приватним каналом. Люди, які потім бачать нашу рекламу та хочуть перейти на канал — мають на нього обов’язково підписатися. Подібний метод ефективний тут і зараз, але в перспективі ми отримали відписки з каналу.
Коли ж ви залишаєте канал відкритим, він доступний у пошуку самого Telegram. Також через рекламу підписники бачитимуть одразу весь ваш контент, проте це в жодному разі не гарантує підписку. Людина може прочитати і вийти з вашого каналу. Ви матимете меншу кількість нових фоловерів, у порівнянні із закритим каналом, проте й кількість відписок згодом буде значно менша.
Також на своєму досвіді ми впевнилися, що найефективніша таргетингова реклама — це Stories у Instagram. Взагалі на цій платформі сидить більшість нашої потенційної аудиторії (16–30 років), на відміну від Facebook, де аудиторія значно старша та захоплюється зовсім іншими темами.
Яка ціна за підписника через таргетинг?
Ми мали найкращу рекламу ціну в 0,02$ за підписника, тобто 0 грн 55 коп. Проте це найкращий результат. Ще були кампанії на 0,06$ та 0,08$, що означає 1,5 грн та трохи більше 2 грн відповідно.
Приблизно 1 грн коштував підписник каналу Random Films. За словами адміна, саме через добре налаштовану таргетовану рекламу до нього прийшли майже 40 000 фоловерів. У каналу Digital Squad трохи інші цифри. Ціна підписника з таргету в них дорівнює майже 7–8 гривень. Маємо ще одну інфографіку на основі даних 10-ти різних Telegram-каналів.
Маємо цікаву ситуацію. По-перше, жоден адмін не вказав ціну у 2-4 грн за фоловера. По-друге, у кожного каналу виходив абсолютно різний результат, який не дає змоги вивести якусь середню ціну. Тобто абсолютно все залежить від ваших умінь налаштування таргету. Може бути як 0,5 грн, так і 15 грн.
Реклама в блогерів на різних платформах:
Якщо чесно — канал Geek.Informator серед блогерів ми не рекламували. Тим паче, що супер-популярних блогерів із нашою цільовою аудиторією не так уже й багато.
Взагалі реклама в блогерів стосується різних платформ, однак підказати, де реклама найефективніша — ми зараз не можемо. З усіх опитаних каналів, лише Random Films замовляв рекламу в блогерів у Tik Tok. За словами адміна, реклама в блогерів мала результат десь у 1,5 грн за підписника
Tik Tok — нова платформа й нові можливості, реклама дешева й доволі ефективна. Але також потрібно вибрати блогерів і гарно проаналізувати, чи зайде твій канал аудиторії. Отримав я так приблизно 350 підписників, ціна 400 грн за пост у блогера на 60 тисяч підписників.
RANDOMFILMS| фільми UA
ПІДСУМКИ
Ми не можемо радити якихось конкретних методів чи сказати, що «саме ХХХ методом ви зможете досягти найкращих результатів». Кожному каналу треба вміло комбінувати усі підходи і тільки шляхом власних спроб та помилок визначити, який саме метод просування найрезультативніший.
Наостанок зазначу — цей матеріал не є супер-експертною думкою. Просто декілька адмінів вирішили поділитися своїм досвідом. Шкода, що підтвердити всі цифри, які є в матеріали, можемо лише ми, та й то лише із «таргетингової реклами». Проте навіть такі цифри вже дають змогу проаналізувати ефективність різних видів реклами.
Якщо ж ви адмін Телеграм-каналу й маєте понад 500 фоловерів — можете ділитися власним досвідом просування каналу за цим посиланням. Час від часу я буду доповнювати цей матеріал новими даними, якщо буде щось справді цікаве.
Інопланетяни захоплюють GTA Online, хто з зірок грає в Animal Crossing та в кого ж в Skyrim «найбільший»?