Кіно, технології, ігри та інше у нашому телеграм каналі. Приєднуйся зараз

Як створювали сценарій «Відьмака»

Шоураннер серіалу, Лоррен Гісрік, розповіла багато нової інформації про написання сюжету: Ґеральт, що сумнівається у своїй життєвій ролі; Цірі, що мала стати центральною героїнею та оповідачем...

Відьмак

Продюсерка і сценаристка «Відьмака» Лоррен Гісрік сказала в інтерв’ю, що прочитала перші книжки саги Сапковсього ще до співпраці з Netflix і була ними дуже захоплена.

Коли вона отримала пропозицію адаптувати «Відьмака» під телеформат, то одним із найважливіших завдань було знайти підхід до цієї історії, знайти спосіб перенести сюжет книги на екран. Як це часто буває, перша її ідея кардинально відрізнялася від фінальної.

«Спочатку моя версія історії, яку я і запропонувала Netflix, починалася з передостанньої книги – «Володарки озера». У ній Цірі опиняється біля озера з людиною, якій розповідає свою історію.

Отож структура оповіді була зовсім іншою – Цірі була нашим основним персонажем і оповідачем.

Але коли я почала писати сценарій, відштовхуючись від цієї версії, я усвідомила проблему: Ґеральта було занадто мало, ми занадто рідко бачили його погляд на те, що відбувається».

Лорен Шмідт-Гісрік, шоураннер і сценаристка «Відьмака»

Після чергового переписування сценарію Гісрік зрозуміла: розповідати потрібно про всіх трьох головних героїв – Ґеральта, Йеннефер і Цірі – одночасно.

«Найбільше мене зацікавило саме це – можливість розповісти історію відьмака Ґеральта, одночасно з історіями Цірі і Йеннефер. Адже ці жінки – дуже важливі персонажі у книгах, просто їх не представляють читачам так, як самого Ґеральта.

Тож я вирішила познайомити глядачів із ними одночасно, дати їм «подихати» як самостійним героям ще до того, як вони зустрінуться та будуть взаємодіяти».

Лорен Шмідт-Гісрік, шоураннер і сценаристка «Відьмака»

Відьмак

Говорячи про першу серію «Відьмака», що базується на оповіданні «Менше зло», шоуранер зауважила, що на її думку цей сюжет підходить ідеально, адже він показує глядачам хто такий Ґеральт і запускає внутрішній конфлікт героя, що нагадуватиме про себе упродовж цілого сезону.

«Ми знайомимося з самим відьмаком, дізнаємося, як він живе і якою бачить свою роль у світі. І ми відразу ж змушуємо його засумніватися в цьому – так і починається його історія.

Мені здається, що його зіткнення з Ренфрі – свого роду наріжний камінь для Ґеральта, з емоційної точки зору. Він постійно повертається до цих подій протягом сезону і думає про рішення, які прийняв тоді».

Лорен Шмідт-Гісрік, шоураннер і сценаристка «Відьмака»

Також Лорен Гісрік розповіла про зміни, які доводилось вносити, адаптуючи літературний матеріал під телеформат. Вона підкреслила, що деякі сцени потрібно було забирати через їх тяглість або невідповідність. Однак сценаристи намагалися зберегти ідейну основу книг, а всі зміни вносилися для того, щоб полегшити глядачеві сприйняття історії. До прикладу, деяких персонажів придумували, щоб у діалогах із ними герої могли пояснювати свої думки та переживання.

«У книзі спілкування необов’язкове – можна лише додати кілька сторінок, де описується, що відбувається.

Але коли мова йде про кіно чи телебаченні, ми не можемо залізти в голови до персонажів і зрозуміти, що вони відчувають, про що думають. Відтак, нам доводиться вводити нових героїв, яким вони можуть розповідати про це.

У романах є цілі розділи, де Ґеральт просто про щось розмірковує. Але ми не можемо посадити його в кімнату та змусити читати монолог на сім-вісім сторінок – на екрані таке працювати не буде».

Лорен Шмідт-Гісрік, шоураннер і сценаристка «Відьмака»

Одразу весь перший сезон «Відьмака» вийде 20 грудня на Netflix.