Geek.Informator.ua До сайту

Ціну на квитки не підвищуватимуть: «Планета Кіно» та «Multiplex» про вихід з карантину та подальше майбутнє кінотеатрів

кінотеатри

Українські кінотеатри зараз на паузі. Як каже в.о. міністра культури, молоді і спорту Світлана Фоменко, кінозалам дозволять відкритися приблизно 1-го липня, якщо епідемічна ситуація в країні дозволятиме. Проте для нас, як для кіноманів, набагато цікавіше є питання: якими ж саме ми побачимо кінотеатри?

Ми поговорили з Романом Романчуком (СЕО «Мультиплекс Холдинг») та Дмитром Деркачем (співвласник «Планета Кіно») про стан речей в індустрії, сучасні проблеми та фільми, які нам будуть показувати у кінотеатрах після їх відкриття. Запитання були однакові для співрозмовників, тож ми наводитимемо обидві відповіді на одне питання.

Нещодавно FILM.ua анонсували, що дадуть для прокату в кінотеатрах ряд своїх фільмів, а весь дохід залишать кінотеатрам: це якась спільна ініціатива кінотеатрів або акт доброї допомоги. І чи будуть ще на відкритті кінозалів показані інші українські фільми?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Я цього не чув. Не в курсі. Це було б приємно, але, я вважаю, що кінотеатри повинні платити гроші студіям за показ фільмів, так працює вся індустрія і студіям треба заробляти, щоб знімати нові фільми.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Це акт допомоги. Пан Сазановський (прим. – Сергій Созановський, співзасновник FILM.UA Group) прийняв це рішення на загальній зустрічі індустрії, де були представники кінотеатрів, режисери, представники продюсерів, тощо. Він сказав, що ті фільми (тайтли), які виробляє FILM.ua, він буде надавати без додаткової плати за прокат у ранкові та денні сеанси. Вечірні, напевно, будуть з якоюсь спеціальною ціною. А може й будуть за регулярною ціною.

Які саме українські фільми будуть у період відкриття кінотеатрів: все буде залежати від розкладу першого етапу (запуску кінотеатрів — прим.) та коли саме він настане. Якщо зараз ми будемо прогнозувати відкриття на 1 липня — це буде один розклад і ми будемо дивитися на ті заяви, які роблять студії саме сьогодні (від 22 травня) з приводу світових прем’єр. Проте ці заяви часто змінюються і напряму залежать від того, яка кількість екранів взагалі відкривається в усьому світі. Якщо ж ми припустимо, що в червні відкриється велика кількість залів в інших країнах, то для України це буде означати, що в липні у нас буде набагато більше прем’єр, ніж заявлено на сьогоднішній день. Якщо ж тенденція буде зворотна, то цілком ймовірно, що ті прем’єри, які заявлені на липень — вони будуть скорочені.

Якщо ж у нас не буде світових прем’єр, то переважна більшість контенту в кінотеатрах буде наповнюватися саме українськими фільмами.

Що робити з показом ретроспективних фільмів або класики минулих років? Дмитро деркач писав, що більшість контрактів на прокат фільмів в Україні мають термін 1-3 роки, а права на «олдскульну класику»  коштують неймовірно дорого + є великий ризик не окупити фільм. Які плани із цього приводу зараз? Ми таки не зможемо побачити того ж «Термінатора» чи якийсь Нон-стоп «Зоряних Війн»?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

(Права коштують — прим) не дуже дорого, але ми кажемо про нестандартні умови. Ми працюємо з дистриб’юторами на умовах поділу доходів: 50% від суми продажів квитків ми перераховуємо дистриб’юторам, а вони, в свою чергу, якийсь відсоток платять студіям.

За класичні фільми, які нам вдалося знайти за допомогою дистриб’ютора Kyiv Music Film (а це було нелегко), ми повинні заплатити наперед за кожен сеанс, який ми хочемо показати, певну фіксовану суму, і нам не завжди вдається її окупити.

Зараз ведемо переговори з дистриб’юторами, а вони, в свою чергу, спілкуються зі студіями, щоби сформувати цікавий репертуар зі старих фільмів. Поки немає фінальних домовленостей. Як тільки будуть узгоджені умови між усіма сторонами, ми обов’язково анонсуємо.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Я гадаю, що шанс точно є. В цілому ж, це питання краще адресувати саме дистриб’юторам, адже вони зараз у більш тісному контакті з тими студіями, з якими у них зараз є контракти. Проте вже зараз можу сказати, що будуть спеціальні умови у студій відносно «ретроспектив», оскільки не тільки Україна, але й увесь світ зараз у подібній складній ситуації, коли немає тайтлів (фільмів), а кінотеатри вже відчиняють свої двері.

Усе, чим можна зараз заповнювати кінотеатри — це національний контент та ретроспективи. Касові збори з цих повторних показів несумісно малі у порівнянні з прем’єрами, тому з економічної точки зору для кінотеатрів, це будуть покази у невеличкий прибуток, повний нуль або ж у невеликий збиток. Проте все залежить від того, на яких умовах ці фільми будуть надавати. Якщо на стандартних, то ми, скоріш за все, все одно це будемо показувати, бо треба підтримувати інтерес до кіноіндустрії загалом. Проте заробітку на цьому може зовсім не бути.

То як бути з фільмами? Абсолютно все, окрім блокбастера Крістофера Нолана «Тенет», перенесено в кращому випадку на кінець літа — початок осені. З кінокоміксів ще тримається Чорна Вдова і Диво-жінка… У нас взагалі є шанс подивитися які-небудь фільми?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Усе залежить від ситуації в світі, і від того, як будуть працювати кінотеатри в США та Китаї (це найбільші ринки кінопрокату в світі). На них орієнтуються студії і дистриб’ютори. Якщо в цих країнах кінотеатри почнуть працювати і відвідуваність буде нормальною, студії будуть давати більше прем’єр.

У будь-якому випадку у нас буде кілька непоганих прем’єр, будуть українські фільми, які повинні були виходити в прокат у цей період. Також буде європейське кіно. Можу сказати, що нам вдасться скласти непоганий репертуар, він не буде складатися з супер очікуваних блокбастерів, але будуть хороші фільми цього літа.

Роман Романчук (Мультиплекс):

На мою думку, стосовно усіх відтермінувань фільмів та рішень студій, вони будуть змінюватися. Навіть нинішні переноси фільмів на осінь чи на якийсь майбутній період, у випадку якщо буде оптимістичний сценарій з кількості відкритих кінотеатрів, вони будуть переставляти на ближчі дати виходи цих прем’єр.

Чому так? — бо якщо фільм уже заверешений (відзнятий), то єдиний фактор — це кількість кінотеатрів та рівень відвідуваності кінозалів. Саме цей критерій визначає, випускати фільм чи ні. Тому всі заяви, які лунають зараз — я до них ставлюся з обережністю, через те що вони можуть змінюватися на краще для кінотеатрів. Якщо ж фільм лише у процесі зйомки – тоді перенесення фільмів на найближчі дати навряд чи буде, оскільки кіновиробництво зараз також на карантині.

Проте може бути й більш песимістичний сценарій для кінотеатрів. Є певні фільми зараз, наприклад «Тролі» (прим — мова йде про фільм «Тролі 2: Світове турне»), які готувалися для кінотеатрів і саме там мав відбутися перший прокат. Проте через карантин прем’єра пройшла на стримінговій платформі. Зрозуміло, що збори студії були значно меншими за стандартний прокат у кінотеатрах. Проте зараз зали закриті, і студії отримали хоча б якісь гроші на противагу ситуації, коли б вони могли залишитися ні з чим.

Через це не можна бути впевненими, що вони не будуть продовжувати давати прем’єри в онлайн-форматі. Глобально, на мою думку, переходу в онлайн все ж не відбудеться. Бо кінотеатр це і певна атмосфера, це і якість споживання контенту. Порівняти той же «Аватар» у IMAX форматі, і на екрані якого-небудь девайсу. Це зовсім різні відчуття. Через це кінотеатри, як вид, все ж залишаться. Питання лише з якою швидкістю відбуватиметься розморозка, проте це вже зовсім інша історія.

ПРО МАЙБУТНІЙ ВИГЛЯД КІНОТЕАТРІВ ТА ФІНАНСИ

Як зараз йде комунікація з Кабміном? 19 травня відбувалося «громадське обговорення» рекомендацій з відкриття автостанцій, готелів, спортивних клубів…, а чи є вже хоч би чорнові рекомендації для відкриття кінотеатрів?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

За відносини з держорганами мені складно коментувати. В цілому, я знаю, що діалог є, проходять зустрічі, нас слухають. Ми розуміємо, що буде багато вимог щодо забезпечення безпеки для співробітників і для відвідувачів. Ми провели опитування серед наших клієнтів, запитували, яких заходів вони від нас очікують, також ми зібрали кращі приклади тих компаній, які працювали під час карантину (супермаркети, аптеки) і ми вже більше місяця готуємо план дій для відкриття кінотеатрів.

Питань дуже багато (як нам продавати попкорн, снеки, напої, як сканувати квитки, як прибирати зали між сеансами, дезінфікувати крісла, як організовувати і зменшувати черги, і ще купа інших питань), ми їх всі опрацьовуємо, експериментуємо, цим займаються співробітники кінотеатрів.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Так, вони є. І ми вже розуміємо, які нові стандарти чекають на кінотеатри після відкриття. (Про них далі в інтерв’ю — прим.).

В.о. міністра культури, молоді і спорту Світлана Фоменко уточнила на минулому тижні, що попередня дата відкриття кінотеатрів — 1 липня (якщо епідемічна ситуація буде стабільною). Чи можете ви підтвердити, що саме на цю дату планується відкриття кінотеатрів?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Поки немає остаточної дати відкриття кінотеатрів.  Якщо ситуація з вірусом в Україні буде нормальною, мені б хотілося відкритися на початку липня або навіть в кінці червня.

Роман Романчук (Мультиплекс):

На цей момент мова йде більше не про точну дату, а про місяць — липень. Проте яка саме це буда дата: 1 липня чи середина або ж кінець липня…, ми не дуже концетруємося на визначені цієї дати. Усе через те, що спілкування з Віктором Ляшко (головний санітарний лікар України) має таку логіку, що наступні етапи виходу з карантину будуть визначатися у 20-тих числах червня.

У ці дати ми будемо більш точно моделювати дату відкриття кінотеатрів, зважаючи на ще багато різних факторів. До цього часу, зі слів Віктора Ляшка, все буде залежати від епідемічної ситуації у наступні тижні після перших трьох етапів послаблення карантину.

Як приклад, можна взяти ситуацію із запуском громадського транспорту. Якщо оцінювати математично кількість контактів з людьми та ступінь ризику зараження, то кінотеатри на цьому фоні це взагалі безпечна річ, бо кількість контактів у громадському транспорті та у кінотеатрі — це взагалі несумісні речі.

Також в.о. міністра уточнила, що зали дозволять заповнити на 30%. За таких умов, чи є сенс взагалі запускати кінотеатри в роботу? Та й взагалі, якою має бути заповненість залів хоча б для виживання кінотеатру після карантину?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Я розумію важливість таких заходів і ми не будемо проти, якщо їх введуть на перших етапах (наприклад, на перші 2 тижні після відкриття), але довго в такому режимі ми працювати не зможемо. Питання складне, зали різні. У нас є багато залів, де дуже широкі крісла і проходи між рядами, в цих залах немає сенсу обмежувати відсотками або рядами. Я думаю, що прийнятною була б заповнюваність 50% на перший час після відкриття.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Ці 30% — це ще не остаточні цифри, заповненість зараз обговорюється. Треба розуміти, звідки взагалі взялися ці 30%.

Зараз обговорюється декілька концепцій з допуску до продажів квитків та розміщення глядачів у залі. Одна з таких концепцій — це розміщення глядачів у залі «через одного», тобто в шаховому порядку. Це означає, що зали заповняться на 50%.

Ще одна концепція, яка обговорюється — це виділення декількох спеціальних рядів для відвідувачів у групі. Наприклад, квитки купує сім’я. Їх там 3 людини і розділяти їх додатковою відстанню немає жодного сенсу, адже вони вже й так постійно контактують один з одним. Тож будуть виділені декілька рядів для таких групових відвідувань кінозалів. Між подібними групами планується розділення, однак самі члени групи зможуть сидіти разом, а посадка в інших рядах буде через одного.

Ще один критерій, який обговорюється зараз — якщо розміщувати глядачів ще далі один від одного, наприклад через 2 крісла (іноді відстань між кріслами може сягнути майже 2-х метрів), можуть навіть дозволити їсти попкорн, снеки та напої, адже це допустимо та безпечно знаходитися в залі без масок.

Чи це рентабельно? — в середньому, у нормальному житті, 30% заповненості кінозалу — це добрий показник. У будні дні він може бути менший, у вихідні дні — вищий, проте в середньому, все ж норма виходить саме 30% відвідуваності у звичайний період. Під час карантину ж якщо встановлять норму і в будні, і у вихідні дні «заповненість залів не більше 30%», то це все ж суттєве обмеження для кінотеатрів.

На скільки це буде рентабельно? — риторичне питання. Якщо торгові центри не будуть йти на спеціальні умови з оренди на цей період, тоді це буде збитково для кінотеатрів. Якщо ж ТЦ будуть йти на більш гнучкі умови оренди, то існування хоча б якось, але буде рентабельне. І це вже краще, аніж взагалі бути зачиненими.

Тобто нема нічого супер-незвичайного. Ще має бути обов’язкове провітрювання, обов’язковий контроль за системою вентиляції, щоб вона працювала корректно та забезпечувала необхідну кратність обміну повітря у залах, обов’язкова обробка всіх твердих поверхонь, також масковий режим та стимуляція продажів онлайн.

На першому етапі відкриття кінотеатрів ще може залишатися масковий режим всередині кінозалу, якщо розсадку затвердять «через одного». Через це не можна буде споживати будь-яку їжу. Якщо ж посадка глядачів буде іншою чи покращиться епідемічна ситуація і вона дозволятиме не носити маски навіть на відстані через одне крісло — тоді можна буде їсти у кінозалі.

Депутатка від Слуги Народу Євгенія Кравчук близько тижня тому анонсувала так званий «культурний податок», який, ніби як, повинен допомогти усім організаціям в сфері культури. Обіцяють пільги, зниження ПДВ, зменшену плату за оренду землі або площ… . Чи спілкувалися з Вами із цього приводу і чи є вже якісь попередні напрацювання?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Я не люблю обговорювати висловлювання політиків. Це їх особиста думка, яка не має юридичної сили і не факт, що щось візьмуть. Коли будуть прийняті нормативно-правові акти, тоді буде сенс це обговорювати.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Усі ці питання зараз знаходяться на певній стадії обговорення, однак наскільки мені відомо, зараз розглядають введення спеціального ПДВ у розмірі 7% для цієї індустрії (раніше було 20% — прим.). Проте мова йде про 2021-2022 роки.

А як йдуть справи з кредитуванням і прямою фінансовою допомогою від держави? Чи є якісь домовленості у вигляді допомоги на покриття витрат зарплатного фонду або ж пільгових умов кредитування усього бізнесу?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Ніякої допомоги поки не отримували.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Я не казав про те, що якось треба допомогти бізнесу, надати якісь дотації, бо я прекрасно розумію ситуацію, у якій опинилася держава. Зараз найскладніше та найголовніше — це підтримати персонал. Коли ми входили у карантин, у нас було 1500 співробітників. Зараз близько 50% співробітників просто поїхали кудись через карантин, і ми не можемо їх підтримувати. Ми змушені скорочувати їм ставку, когось пускати у відпустку за власний рахунок. Бізнесу дуже важко з точки зору орендної навантаженості, кредитних зобов’язань…

Для держави, усе що ми просимо та пропонуємо — це надати безвідсотковий кредит на конкретну цільову статтю витрат — підтримку фонду заробітної плати на цей період. Держава має лише гарантувати чи сплатити відсотки за цим кредитом. Бізнес же згодом має повернути усі кредитні гроші.

Однак в цілому, на жаль, позитивних якихось зрушень чи конкретних домовленостей (з державою — прим.) — не було. Є гучна програма 5-7-9, але для нас вона не працює, ми не під падаємо під певні критерії. Вона розрахована на бізнес певного розміру, а ми бізнес більшого розміру.

Скільки зараз ви маєте збитків на день простою усіх кінотеатрів? Ця цифра якось змінилася під час карантину, або ж вона тримається стабільно? І що на це впливає? Дмитро Деркач казав в одному з інтерв’ю, що Планета Кіно змогла домовитися з усіма орендарями. Чи не змінили вони своїх позицій зараз?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Щомісяця ми несемо збитків близько 10 мільйонів гривень. Це при тому, що ми до мінімуму знизили всі виплати за всіма напрямками. Нам вдалося домовитися майже з усіма орендодавцями про пільгові умови, крім одного регіону.

Цифри на час карантину зафіксовані, це невеликий відсоток сервісних платежів, які необхідні ТРЦ для підтримки їх мінімальної роботи (наприклад, охорона, прибирання деяких зон, технічний персонал). Однак ми продовжуємо утримувати всіх співробітників компанії (близько 600 чоловік), ми не можемо їх залишити без доходів, намагаємося всіх зберегти.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Різна ситуація у різних торгових центрах. Хтось йде на поступки, хтось не дуже, а дехто навіть зовсім не йде на поступки. В більшості випадків ми вже дійсно домовилися на період карантину про спеціальні умови.

Проте треба розуміти, що спеціальні умови — це не нуль гривень. Це як мінімум експлуатаційні витрати, в середньому 100-200 тис. грн, або навіть більше, за один кінотеатр на місяць. На цей момент, це є доволі непоганою домовленістю на ринку.

Стосовно чи змінив хтось умови співробітництва, то ні, все залишилося як є. З ким ми вже домовилися — вони тримають своє слово. Також ми все закріплюємо договорами чи у додаткових погодженнях. Проте що буде, коли карантин закінчиться? — це буде новий раунд переговорів.

Я очікую, що більшість (ТЦ — прим.) очікуватимуть повернення до повних орендних платежів. І у випадку низької відвідуваності, а вона може бути саме така, кінотеатри не зможуть виконувати усі зобов’язання з оренди. А це знову новий раунд переговорів.

Коли настане той дедлайн, коли мережі кінотеатрів після тривалого простою скажуть: «Все, у нас взагалі закінчилися усі гроші і ресурси. Ми не зможемо навіть відкритися». Чи є такі ризики і як бути в такій ситуації?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Ми наближаємося до такого моменту. Ще трохи протримаємося. Нам вдасться вижити, але доведеться вливати власні гроші для цього.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Ризик, безумовно, є. Зараз важко конкретно казати про терміни, тим паче про інші кінотеатри. Кожен має свої «записи міцності». На залишках на рахунках, звичайно, майже ніхто не зможе витримати надто довго. Усі мають утримувати співробітник та технології. Окрім цього кожен керівник має ще й деякі свої запаси засобів, які вони почали вкладати в свої мережі для того, аби пережити цей карантин. Загалом, кожна мережа кінотеатрів може витримати різний термін.

Що ж стосується конкретно Мультиплекс, то ми плануємо відкритися вже в липні, або ж навіть червні. Розглядаємо три дати: 22-ге червня, 1-ше липня або ж 16-те липня. Для кожної з них ми будуємо плани для того, аби розподілити ресурси. Якщо ж дату доведеться відкладати, то розподіл буде гіршим. Проте, щодо «дедлайну» казати важко. Якщо доведеться значно зсунути графік, то будемо приймати якісь «антикризові заходи». Проте, ми не ставимо собі рамок, що «ось, якщо не відкриємося до цього часу, то це кінець».

Карантин – це стусан під зад і можливість закрити хвости в тих справах, які раніше відкладали. Чи це так? І чим зараз займаєтеся?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

У кінотеатрів величезні витрати і під час карантину, коли у нас немає доходів, то, звичайно, складно назвати це періодом можливостей. Однак, ми розуміємо, що ми повинні залишатися в інфополі наших клієнтів, нам потрібні якісь цікаві проєкти, про які ми можемо розповідати нашим глядачам, щоб не пропадати з їхнього поля зору. Тому ми намагаємося придумувати щось.

Разом з «Київстаром» ми провели показ фільму, який глядачі дивилися зі своїх підвіконь або балконів; активно просуваємо наш попкорн Pumpidup, який ми продаємо в супермаркетах і онлайн. Ми продовжуємо придумувати нові проєкти, які постараємося випустити під час карантину. Ми обмежені у фінансуванні, тому все намагаємося запускати з мінімальними вкладеннями, шукаємо спонсорів.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Безумовно є. Ми змогли зайнятися проєктами, які планували відкласти. Наприклад, змогли опрацювати плани щодо продажу попкорну в ретейл чи змогли зайнятися абонементами чи співпрацею з ресторанами щодо продажу деяких продуктів. Окрім цього змогли почати працювати над онлайн-магазином Мультиплекс. Там продаватимемо усілякого роду мерч. Усе це працюватиме і після карантину.

ПРО САМІ КІНОТЕАТРИ ТА МАЙБУТНІ МОЖЛИВОСТІ

У якому виді взагалі відкриються кінотеатри?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Ми вже більше місяця готуємо детальний план підготовки кінотеатрів до відкриття після карантину, який в тому числі продиктований результатами опитування наших співробітників (більше 8000 відповідей) та кращими практиками, які ми побачили за час карантину. Ми намагаємося зберегти всіх співробітників, штат скоротився мінімально. Може бути 10-20 співробітників кінотеатрів, першої лінії, нас покинули. Попкорн буде таким же смачним, ми придумали, як його продавати в закритому вигляді.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Нічого надприродного там не буде. Я раніше вже розповідав про захисні міри, які ви тільки-но назвали. Так, вони безумовно будуть: екрани, стенди та обробка поверхонь дезінфікуючими засобами – все це буде. Проте в більшості кінотеатри залишаться такими ж прекрасними, якими й були.

Можна трохи детальніше про те, що таке «розконсервація кінотеатру»? Що це за поняття, що в нього входить

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Нам на відкриття кінотеатрів буде досить кілька днів (до тижня).

Роман Романчук (Мультиплекс):

Розконсервація має три основних блоки: перший – перенавчання персоналу. Справа в тому, що багато хто покинув свої місця під час карантину, і інші – вже забули потрібні навички. Другий блок – приведення до ладу самих кінотеатрів. Їх потрібно вичистити, перевірити, провести інвентаризацію, замовити продукти, тощо Третій блок – технічний стан апаратури. За час простою деякі частини техніки вийшли з ладу, тому їх потрібно ремонтувати. Усе це потрібно перевірити та за необхідності – полагодити або ж замінити.

Чи підніматимете ціну на квитки та попкорн, щоб компенсувати можливу малу відвідуваність залу?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Ні. Люди не будуть до такого готові.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Скажу так: за теперішнім сценарієм нічого такого не планується. Звичайно, усе може змінитися, якщо доведеться зіштовхнутися з непередбачуваними проблемами. Наприклад, якщо відвідуваність буде надзвичайно малою, або ж матимемо проблеми з орендодавцями щодо суми оренди приміщення. Чи будь-які інші фактори, що серйозно збільшать наші витрати, то доведеться трохи піднімати ціни.

Проте, у будь-якому випадку, зараз нічого такого ми робити не збираємося. Якщо нічого не зміниться – то й ціни залишаться на тому ж рівні, що й були.

Зараз Планета Кіно та Мультиплекс вже ввели сертифікати на відвідування кінозалів. Ця схема не орієнтована на прибуток, а слугує лише для того, аби був «хоча б якийсь кеш». Ця схема спрацювала? Які показники замовлень і чи можна за ними зробити якийсь висновок про те, що люди дійсно скучили за кіно?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Це незрівнянно з доходами кінотеатрів в звичайний час і це не дозволяє перекривати наші поточні (зменшені витрати), але це допомагає нам протриматися ще трохи довше, допомагає ще кілька тижнів платити зарплати нашим працівникам.

Це також мало величезний психологічний ефект для наших співробітників – ми отримали колосальну підтримку від наших клієнтів і наші співробітники відчули, що ми не даремно намагаємося, робимо всі наші фішки, надаємо класний сервіс, якість та комфорт. Ми всі відчули величезну любов від наших клієнтів і це підняло моральних дух всієї команди.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Що стосується продажів сертифікатів, то тут важко прямо відповісти на питання. Звичайно, їх купують, але цього далеко недостатньо для повноцінного функціонування та організації роботи мережі.

Чи сумують люди за кіно? Ми проводимо подібні опитування, і десь 85% людей кажуть, що вже дуже хочуть в кінотеатр. Проте, не можна сказати, чи всі вони будуть ходити, адже одне – це відповісти в опитування, і зовсім інше – це знайти час на реальний похід.

Чи є можливість в Україні організувати на яких-небудь майданчиках в містах авто-кінотеатри? І як ваші успіхи у спільному проєкті з Київстаром стосовно показу фільмів на стінах будинків?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Так, є. Ми опрацьовуємо такі варіанти. Але такі кінотеатри не прибуткові, це піар, маркетингові проєкти. Також вони вимагають певних інвестицій на відкриття, яких у нас зараз немає. Ми шукаємо спонсорів, яким було б цікаво увійти в колаборації з нами і відкрити такі кінотеатри.

Роман Романчук (Мультиплекс):

Так, ми дійсно маємо декілька проєктів щодо автокінотеатрів. Проте, зараз мені розповісти про це нічого, бо вони лише на ранніх стадіях. Коли просунемося далі – будуть деталі.

У вас є власний комунікаційний майданчик, де ви повідомляєте про анонси, трейлери, тощо. Чи слідкували ви взагалі за ринком кіно-ЗМІ? Чи немає планів на платформі кінотеатрів створити якісь повноцінні ЗМІ про кіноіндустрію та як ви оцінюєте цей ринок?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

На даний момент таких планів немає. Ми сконцентровані виключно на кінопрокаті та запустили новий для нас бізнес — продаж попкорну Pumpidup в роздробі (FMCG бізнес).

Роман Романчук (Мультиплекс):

Ми розглядаємо різні можливі колаборації та напрямки. Скажімо так: подібні проєкти не знаходяться в нас серед пріоритетних. Так, розглядаємо, але не концентруємося на цьому. Ми скоріше плануємо вкладатися в кіноіндустрію, наприклад, допомагати режисерам, компаніям, надаючи для роботи майданчик Multiplex. Проте, це не дуже пов’язано зі ЗМІ.

Які фільми особисто ви дуже хочете побачити на відкритті усіх кінозалів?

Дмитро Деркач (Планета Кіно):

Чекаю «Тенет». Я люблю більш розумні, глибокі фільми. Якраз їх буде простіше отримати в прокат після карантину, ніж блокбастери, тому я із задоволенням піду до Планети Кіно після карантину.

Роман Романчук (Мультиплекс):

У будь-якому випадку, більшість студій заявили про перенесення своїх прем’єр, тому ми, скоріше за все, будемо відкриватися з українськими фільмами, запускати повтори вдалих проєктів і т.д. Мова йде в основному про свіжі картини, але іноді можемо запускати і картини, що вийшли значно раніше.

Проте, ніяких списків фільмів, що ми могли би зараз показати, які мають вийти після відкриття, ми показати не можемо. Звичайно, ми їх маємо, але вони попередні, і все це дуже умовно, бо в будь-який момент усе може змінитися.