Geek.Informator.ua До сайту

Месники, єднаймося! — огляд артбуку «Avengers: Мистецтво гри»

Месники

Фільми та серіали про супергероїв знімаються, анімаційні проєкти малюються, ігри розробляються. Після карколомного успіху гри Marvel’s Spider-Man дві крупні студії — Square Enix та Crystal Dynamics — прийнялися розробляти гру про Месників. Як і личить професіоналам, після релізу іграшки ґеймерів порадували артбуком. Що ж цікавого зібрано в доволі великій та товстій книжці ми з вами й розберемо 😉

Варто відразу сказати, що адаптацією для українського читача займалося українське видавництво Northern Lights, яке спеціалізується на випуску коміксів, манхви та артбуків по іншим відеоіграм.

Спершу синопсис самої гри. «Месники» — жива легенда, яку обожнюють усі мешканці Америки. У них навіть є свій «День Месників», коли й починаються події гри. Під час святкування відбувається теракт на мосту «Золоті Ворота», спричинений Наглядачем. Героям не вдається вирішити критичну ситуацію без жертв. Капітан Америка визнається загиблим, а Сан-Франциско окутав загадковий туман після вибуху «Химери» — літаючого корабля героїв. Справа в тому, що Тоні Старк та Брюс Беннер відкрили кристал Террігену — загадковий артефакт, котрий мав стати джерелом незгасимої енергії. Його помістили на «Химеру» без досконалого вивчення, за що й поплатилися. Багато людей загинуло, а інші отримали надсили та тепер звуться Нелюдьми. Але в цьому випадку це не дар, а прокляття — таких людей зневажає та намагається вилікувати таємнича корпорація «А.І.М».

Головна героїня, Камала Хан, є фанаткою команди та потрапила під дію туману в день теракту. Через п’ять років вона дорослішає та намагається зібрати Месників, аби протистояти організації, яка вже вигадала щось лиходійське.

Ми граємо персонажами, лупцюємо пачками ворогів, прокачуємо героїв — класичний екшн-RPG із ґріндом. Важливі зміни торкнулися сюжету. Наприклад, у коміксах Нелюди є окремою расою, до появи якої Месники та їх дії не мають відношення. Це плюс, бо можна подивитися на звичні речі з іншого боку. Про намір змінити статус-кво в грі нам розповіли на теренах книжки.

На перших сторінках нас зустрічає передмова від працівників обидвох студій та Marvel Games. Слова кажуть, що «Месники — ідея», а «ідею вбити неможливо». Творці одразу окреслюють, що гра була для них випробуванням, з яким вони впоралися. Врешті-решт, у наш час кара за поганий коміксний проєкт є жорсткою.

Далі показують ключових членів команди, а також головну героїню, Камалу Хан. Усі арти виконані бездоганно, якість картинки на вищому рівні. Можна годинами розглядати зморшки на обличчі Стіва Роджерса або красу Наташі Романової. Разом із коментарями про героїв нам показують альтернативні костюми Месників. Особливо хочеться відмітити образи Халка — розробники взяли інші версії персонажа в коміксах та яскраво передали їх на папері.

Не відстає від нього Тор, костюми якого дивитися трошки цікавіше, ніж броню Залізної Людини.

Кожен із лиходіїв гри має свою панель із коротким описом, використовуваною зброєю та елементами обмундирування.

Особливо детально та моторошно показане перетворення Джорджа Тарлтона на М.О.Д.О.К.а — головного антагоніста. Бачити, як звичайний чоловік перетворюється на величезну голову з атрофованим тілом дуже лячно.

Розкадрування важливих для сюжету сцен виглядає кінематографічно та, деякою мірою, досконало. Як я й казав вище, якість фото на висоті, тому роздивлятися деталі можна цілими днями.

Окремими блоками є й локації гри. Розробники детально розповідають про створення мосту або «Мурашнику» — таємної бази Нелюдей. Також читачу пропонують подивитися на «Химеру» або Квінджет — особистий літак Месників. Читаючи текст, можна зрозуміти напрям думки працівників студій, концептуальні моменти. Інколи здається, що тексту багато та він топчеться на місці. Я можу списати це на амбіції та жагу якомога детальніше розповісти про зроблену роботу.

Процес підготовки артбуку для українського геймера, виконаний хлопцями та дівчатами із Northern Lights, є дуже професійним. Книга у твердій обкладинці, усі арти надруковані на глянцевому папері. Кольори насичені, деталізація на вищому рівні. Переклад виконаний професійно. Я, наприклад, не знайшов помилок під час читання.

Єдиний мінус — розбиті речення. Трохи незручно читати, коли на сторінці обривається фраза, а продовження лише через декілька сторінок, під час яких ти дивишся на арти та забуваєш прочитане. Але на тлі виконаної роботи це дрібниця.

Висновок. Проєкт амбіційний — до цього немає питань. Чи впоралися розробники із задачею — важко сказати. У гри є плюси та мінуси. На жаль, шедевру накшталт Аркхемської квадрології про Бетмена або Людину-Павука від Insomniac не вийшло. Але жага зробити інноваційний проєкт була, і це відчувається, листаючи артбук. Команди тяжіли до неймовірної деталізації персонажів та світу. Наприклад, під час бою Капітан Америка завжди дивиться прямо. Це звичка — він ніколи не випускає поле бою з поля зору (цікава тавтологія). Про це я прочитав у артбуці. Але на тлі багів самої гри подібна деталізація не стріляє.

Але, якщо абстрагуватися від релізу та оцінювати творчу складову, то «Avengers: Мистецтво гри» — гарне та якісне арт чтиво, яким можна насолодитися один вечір, розглядаючи локації Джерсі-Сіті або гіперреалістичні костюми Капітана Америки. Якщо ви фанат гри та хочете детальніше дізнатися про сеттинг та етапи розробки — must watch та must read.

Автор: Микита Гапонов