Geek.Informator.ua До сайту

Огляд WarCraft III Reforged: чи все так погано?

Не встиг римейк «Варкрафту» вийти в реліз, як його моментально розтрощили на «метакритиці». Наразі рейтинг оновленої гри складає 0,6 балів із десяти, хоча на момент виходу там було 1,8, а за кілька днів — 1,5. Чи справедлива ця оцінка — дивіться або читайте у нашому огляді.

Чи дійсно гра варта такого відношення? На нашу думку — ні. Однак обурення фанатів для нас цілком зрозуміле. Під час оновлення гри 2003-го року розробники припустилися величезної кількості помилок, які ми зараз і спробуємо розібрати.

Warcraft III був беззаперечним шедевром. Стратегічна гра з елементами рольовки, де до звичайної відбудови бази та командування військом додавалися ще герої з власними характеристиками та навичками, які треба було розвивати. Саме з цієї гри почалась історія жанрів MOBA та Tower Defense, саме ця гра дала поштовх до створення World of Warcraft, саме тут нам розказали про падіння принца Артаса та спокутування Іллідана, що вже неможливо забути, якщо ви все це побачили та відчули…

Саме цю гру пообіцяли оновити Blizzard у 2018 році. Два роки праці, і маємо результат. Результат, який чудово описується словом «халтура», бо за два роки можна було все зробити набагато якісніше.

Warcraft-3-Reforged

Що змінилося? Насамперед — графіка. Чи стала вона кращою? Так, безперечно, за півтора десятиріччя технології просунулися далеко вперед і зараз можна собі дозволити не економити на текстурах та полігонах у модельках. От тільки на питання «чи відповідає графика гри вимогам 2020-го року» відповідь уже буде «ні».

У 2003 році Warcraft III зробив прорив. Комп’ютери ще були слабенькі, тож розробникам доводилося вигадувати мультиплікаційний стиль, який би дозволяв робити виразну картинку, використовуючи мінімум ресурсів. Тоді вони блискуче виконали це завдання.

Проте зараз у них не було жодних обмежень і суто теоретично, можна було б зробити або реалістичну графіку, або повноцінну мультиплікацію. Однак автори вирішили зупинитися десь посередині, де кольори, як і раніше – яскраві, а пропорції юнітів уже наближені до реалістичних. І це жодним чином не спрацювало як треба.

От ми маємо, наприклад, ельфійську лучницю. Раніше вона була широкою, з короткими ногами, і наша уява домальовувала все, шо було потрібно. Тепер її зробили стрункою та привабливою, однак у грі вона має займати точно вираховану кількість площі. Просто тому, що це кіберспортивна дисципліна, де кожен юніт — це насамперед функція, і те, скільки простору він займає на мапі — це теж важлива його характеристика. Тож зараз ельфійки стоять із широко розсунутими ногами — щоби модель займала більше місця. Виглядає дивно, однак що робити — тепер гра цілить у реалізм.

Тепер щодо героїв. Вони мають якось виділятися на полі бою. Наприклад, розмірами. Проте якщо раніше графіка була умовною, карикатурною, то герой висотою у ферму сприймався нормально. Зараз героя спробували намалювати реалістично. І тепер він дуже дивно виглядає поряд зі сторожовою баштою, двері якої сягають його колін, не більше. Ну не зможе він туди зайти, навіть якщо захоче. І ми прекрасно розуміємо, що ігромеханічно він туди ніколи й не зайде. Однак наші очі бачать цю невідповідність і мозок уже отримує сигнал «не вірю!».

До того ж, якщо просто порівняти якість графіки з останніми іграми, Warcraft III: Reforged програє будь-яке змагання. Графіка лишилася десь на рівні другого StarCraft, можливо, трішечки-трішечки краще.

Ну окей, закриємо на це очі, бо грати це не заважає. Що ще пішло не так?

Наприклад, рівень складності. Warcraft III: Reforged на «харді» легший за оригінал на «нормалі». Ну, припустимо, це претензія не до розробників, а до гравців, що взагалі розучилися тримати мишу в руках.

Далі — баги. Їх тут багато і вони непередбачувані. Наприклад, у мене просто не працювали субтитри, а інколи замість кат-сцени демонструвався чорний екран. Хтось скаржився на відсутність тіней. Інший помітив, що гра лагає, хоч у нього суперсучасний ПК, на якому все має «літати». Ну а про те, що гра просто зависає під час пошуку партнера в мультиплеєрі писали, здається, абсолютно всі.

Уже стало відомо, що Blizzard не самі робили цей римейк — для них його збирала якась малазійска студія. Але чому автори серії не слідкували за ними? Що там коїлося, ми, напевне, ніколи не дізнаємось, однак репутації «бліззів» це нанесло неабияку шкоду, що можна побачити на тому ж «метакритиці», або на форумах, де люди продовжують вимагати повернення коштів.

Чи робить усе це гру непридатною до споживання? Ні! Третій Warcraft це шедевр на всі часи, і якщо ви ще не встигли з ним ознайомитися, то Reforged це ваш шанс надолужити згаяне без витікаючих від старої графіки очей. Гру трохи переробили — додали кілька місій, деякі зі старих переробили, діалоги переозвучили, аби все збігалося з подіями у World of Warcraft. У будь-який момент можна перемкнути важіль графонію з нової версії на стару, щоби подивитись як гра виглядала в оригіналі. На жаль, навіть якщо ви схочете залишити стару графіку, завантажити однаково доведеться 40 гігабайт замість двох, та це вже деталі.

Тож, як подарунок для фанатів серії, Reforged не спраціював аж ніяк: негативу від тих, хто пам’ятає, як усе було раніше, набагато більше, ніж позитиву. Однак якщо ви новачок, або просто вже давно забули, як воно – грати в стратегічний Warcraft, то це чудова нагода ознайомитися з оригінальною серією. Можливо, таким чином нам натякають, що наступним анонсом буде Warcraft 4? Хто знає…

Тож ми просто зробимо короткий висновок, що в порівнянні із попереднім ремейком (то, якщо пам’ятаєте, був перший StarCraft) WarCraft вийшов набагато гіршим, та це не робить його неможливим для гри. Це не катастрофа, грати можна і грати приємно. Просто…. Ну не очікували ми такого від Blizzard, яка раніше мала репутацію автору самих тільки шедеврів. Сподіваємось, вони якось це ще зможуть виправити.